Vallès Oest

El PSC de Terrassa celebra la licitació de les obres per connectar la línia de Rodalies R4 amb

  • PSC Terrassa
  • Actualitzat:
  • Creat:

Els socialistes afirmen que gràcies a la decisió del Govern d’Espanya l'any 2022 els terrassencs i les terrassenques podran accedir directament amb tren a les terminals T1 i T2 de l'Aeroport de Barcelona

Estació RENFE Aeroport del Prat
Estació RENFE Aeroport del Prat

El PSC de Terrassa celebra que el Consell de Ministres hagi autoritzat la licitació de les obres de la fase 2 de construcció de la nova accés ferroviari a la terminal T-1 de l'Aeroport de Josep Tarradellas Barcelona-el Prat. El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, a través d'Adif, licitarà aquestes obres amb una inversió de 73 milions d'euros i un termini d'execució de dos anys. Permetrà connectar la T-1 i T-2 de l'aeroport amb la ciutat de Barcelona, en uns 19 minuts entre l'estació de Sants i la terminal T-1.

Amb el nou accés, hi haurà serveis directes de Rodalies a les dues terminals de l'Aeroport des de Manresa i Maçanet, via Barcelona, amb les línies R4 i R2, i es podrà accedir a les altres línies de rodalies i al Metro de Barcelona, a més de llançadores entre les terminals de l'aeroport amb l'AVE Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.

Aquesta decisió del govern de Pedro Sánchez implicarà que els terrassencs i les terrassenques podran arribar directament a l'aeroport a través la línia R4 de Rodalies en aproximadament una hora i sense fer transbord a Barcelona, afirmen des del PSC.

En defensa d'aquesta opció, al passat Ple de l’Ajuntament de Terrassa del mes de juliol, el Grup Municipal Socialista va presentar una Proposta de Resolució contraposada a la voluntat del Govern de la Generalitat de crear una llançadora entre Barcelona i l'aeroport. Aquest nou servei gestionat pels FGC aniria en contra de prolongar la línia R4 i per tant perjudicaria els interessos dels terrassencs i les terrassenques que haurien de fer transbord a l'Estació de Sants, perdent temps, diners i freqüències de trens.

En relació al Projecte de Pressupostos Generals de l'Estat pel 2021 presentat recentment i comparant-lo amb als Pressupostos aprovats el 2018, prorrogats el 2020, el PSC celebra que el pressupost d'inversió en el sector ferroviari i en rodalies a Catalunya s'ha incrementat un 121,6% (856,15 M €) passant dels 703,83 M € al PGE2020 als 1.559,98 M € en el Projecte de PGE2021. Així, Catalunya es col·loca a la 1a posició en el rànquing per comunitats autònomes i està un 431,52% (1.266,484 M €) per sobre de la mitjana per comunitats autònomes pel que fa a el pressupost d'inversió en el sector ferroviari.

En aquest sentit, el PSC de Terrassa recorda que els estudis per construir una nova estació a la línia R4 entre els barris de la Maurina i Can Boada segueixen el seu curs dins les previsions d'Adif. Aquesta és una reivindicació que durant l'anterior mandat, l'alcalde Alfredo Vega va traslladar al ministre, Jose Luis Ábalos; al president de Renfe, Isaías Táboas; i al coordinador general de Rodalies, Pere Macias, amb qui varen visitar els terrenys de la futura estació.

El president del grup municipal del PSC Alfredo Vega destaca "la importància de construir aquesta nova estació que permetrà ampliar el servei de transport públic, donant cobertura als barris de l'oest de la ciutat, i que també anirà acompanyada de la construcció de tallers annexes, obrint la possibilitat de crear cicles de formació professional de manteniment ferroviari i generar llocs de treball a la nostra ciutat".

Finalment els socialistes de Terrassa també celebren que a partir del 31 d’agost la gestió de l’AP-7 entre Tarragona i La Jonquera i de l’AP-2 entre Saragossa i El Vendrell reverteixi a l’Estat, motiu pel qual s’eliminaran els peatges de Martorell i La Roca del Vallès, entre altres.